dijous, 31 de maig del 2012

Espoli fiscal del País Valencià. Celesti Gimeno. Recerca ...

RECERCA D'EMPRESA (2.001) País Valencià 
Investigadors d'empresa per milió d'habitants = 0,23.
% PIB RAD empresa = 0.19

PRODUCCIÓ MITJANA DEL QUINQUENNI 1.996-2000.
EPO: European Patents Office.
OEPM: Oficina Española de Patentes i Marcas.

Patentes EPO per milió d'habitants =18,9.
Patents OEPM per milió d'habitants = 45,3.
En innovació tecnològica el País Valencià es troba lleugerament per sota de la mitjana estatal.
Si per volum global de producció el País Valencià es troba en el tercer lloc de la classificació, en innovació tecnològica ocupa el sisè, per darrere de Madrid, Catalunya, Navarra, el País Basc, i l'Aragó. 


Penetració de les TIC i del CE al sector empresarial.
Font: enquesta d'utilització del TIC (tecnologies de la informació) i CE ( comerç electrònic), INE, 2.004-2.005. País Valencià.
Empreses amb connexió a Internet(%) = 87,48
Empreses amb accés a la banda ampla (%) = 82,5.
Empreses amb connexió a Internet i lloc web(%) = 43,35.
Els valencians disposen d'un 27% menys d'ordinadors que les llars madrilenyes.
Les TIC a les llars (Madrid=100)
País Valencià:
Ordinador sobretaula = 77.
Ordinador portàtil = 59.
Total = 73 
Comparant la inversió estrangera amb la inversió bruta total, les xifres resultants per al País Valencià, eren molt semblants i també es trobaven al voltant del 5%, percentatge molt allunyat del de Madrid (43%), Catalunya (23%) i Navarra (17%).
El País Valencià seguia ocupant el novè lloc de la classificació.

Índex d'infraestructures (autopistes i ferrocarrils, 2.003). 
Font: elaboració pròpia amb dades del MEH.
País Valencià:
Quilòmetres de ferrocarril per 10.000 habitants = 1,7.
Quilòmetres d'autopistes per 10.000 habitants = 2,1.
El País Valencià es troba entre els territoris menys dotats en infraestructures de ferrocarril i de vies d'alta capacitat. La transcendència d'aquest fet a l'àmbit econòmic per concretament en el nivell de competitivitat és cabdal ja que el PIB valencià ocupa percentualment el tercer lloc de l'estat espanyol. És incomprensible des del punt de vista econòmic que la segona potència exportadora de l'estat puga trobar-se en unes condicions similars.
La dotació d'autovies lliures de peatge en comparació amb altres comunitats autònomes amb població molt menor i teixit productiu molt més modest és molt gran, excepció feta de Catalunya.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada